Eladnánk az ingatlanunkat, de nem tudjuk, miképpen tegyük valóban csábítóvá az ajánlatot? Érdemes megfogadni hét jó tanácsunkat.
Piackutatás
Nézzünk szét, tájékozódjunk arról, hogy a mienkhez hasonló ingatlanok mennyiért kelnek el. Ha sürgősen szeretnénk túladni rajta, érdemes kicsivel az átlagár alá menni. Ha nem sürgős, akkor próbáljuk meg drágábban hirdetni, majd az érdeklődőktől, és a reakcióktól függően csökkenthetjük az árat.
Hirdessünk, ahol csak lehet
A legjobb persze az újság és az internet, de azt soha nem tudhatjuk, hol bukkannak rá a hirdetésünkre. Az apróhirdetési újságok és a napilapok, illetve az ingatlanportálok a legbiztosabb fórumok. Mielőtt megfogalmaznánk a hirdetést, nem árt átböngészni a hasonló hirdetéseket.
Jó hirdetés, fél siker
Apróhirdetésekben a szöveg mennyisége korlátozott, ezért először írjuk össze az alapadatokat: hol található az ingatlan, (városrész, kerület, utca, esetleg emelet, négyzetméter, szobák száma, komfort fokozat), aztán következhetnek az extrák: erkély, panoráma, garázs. Nem árt hangsúlyozni, hogy tulajdonostól vásárolható meg. Költhetünk többet a hirdetésre, ha valamilyen megkülönböztetést, kiemelést kaphatunk a hasonló ingatlanok között.
Ha a netet választjuk…
Több szöveget írhatunk, de ne feledjük a kevesebb, néha több. Aki keres, nem fog litániát olvasni, a lényegre kíváncsi. A szöveg inkább frappáns és figyelemfelkeltő legyen, mint túlságosan hosszú és terjengős. Ne feledjük azt sem, hogy a keresgélők az első pár oldalt böngészik át a legalaposabban.
Ez is érdekelhet
Legyenek fotók
Ezek nélkülözhetetlenek, ha gyorsan akarunk célt érni, ezért használjunk minél több képet. Legyen látható a burkolat, a nyílászárók, családi háznál a homlokzat és a kert. A legjobb fotót tegyük az első helyre, ha ugyanis ez valóban jó, valószínű, hogy rákattintanak a hirdetésünkre.
Ne felejtsük el az alaprajzot sem
Az egyik fotó helyére feltehetünk alaprajzot, amit magunk is megrajzolhatunk. A hirdetés szövegében érdemes belevenni, hogy milyen átalakításokra van lehetőség (galériázható, egybenyitható, leválasztható) az ingatlanban.
Hányan nézték meg?
Az ingatlanportálokon nyomon tudjuk követni, hányan nézik meg a hirdetésünket. Ha sok a látogató, de a telefonon mégsem érdeklődnek, valami baj van. Talán az ár magas, vagy a képek nem eléggé figyelemfelkeltőek. Ezért is érdemes időnként új képeket vagy új szöveget feltenni.