Harmónia, nyugalom, melegség, otthonosság. Ez az, amire a legtöbben vágyunk. Ki gondolná, hogy mindezeket akár egy keleti szőnyeg is meg tudja adni az embernek?
Ahol vendég a vásárló
A Krisztina körúti Kabiri Szőnyegáruház sikertörténete nem ma kezdődött. Az üzlet már 20 éve veszi le a lábáról a visszatérő és az újonnan érkező vendégeket. Szándékosan nem „vásárló” kifejezéssel illetik a dolgozók a betérőket, úgy bánnak ugyanis velük, mintha vendégségbe érkeztek volna: egy csésze kávé vagy tea mellett a több ezer, kézzel csomózott, kisebb-nagyobb szőnyeget mutatják be az érdeklődőknek.
Filmekben is szerepeltek a szőnyegek
Az elmúlt két évtizedben olyan ismert hírességek és intézmények is a Kabiri Szőnyegáruház mellett tették le a voksukat, mint Csiszár Jenő, Nacsa Olivér, vagy mint a Korda Filmstúdió és a Művészetek Palotája – mesélte el a tulajdonos, Jamal Abdul Naser. A szervezetek nem egy életre vették a szőnyegeket, hanem bérelték, mert erre is van lehetőség. – „Nálunk nemcsak vásárolni lehet, hanem tisztíttatni, rojtozni, restaurálni is, de ha valaki tanácsadásra vágyik, az is megoldható”- mesélte Jamal. Elárulta továbbá, hogy aki nem tud azonnal, az üzletben dönteni, kérheti azt is, hogy két-három darabot kiszállítsanak, így a leendő vevő megnézheti, melyik illik leginkább az otthonához, vagy éppen az irodájába. Végül azt hagyják ott, amelyik a legjobban tetszik a vásárlónak. Ilyen szolgáltatást nem találni mindenhol. – „Nem csak családi házakba vásárolnak. Volt már olyan jogász vevőnk is, aki a mi szőnyegünkkel szerette volna elérni, hogy otthonosabbá varázsolja az irodáját”- magyarázta az igazgató.
Szorgos hölgyek munkája
A keleti szőnyegeket mind a mai napig kézzel csomózzák, egy 126x166 centiméteres darabon például több mint 3 hónapig dolgoznak az asszonyok. Azt, hogy mi kerül az üzletbe, csakis Jamal dönti el, aki személyesen utazik el Pakisztánba vagy éppen Afganisztánba, hogy a saját szemével győződjön meg a minőségről. Az üzletben találunk iráni és türkmén mestermunkákat is. – „Abszolút megfizethető áron adjuk a szőnyegeket és azokat a vevőket is igyekszünk kiszolgálni, akik a kedvezőbb árfekvésű, gépi darabokat keresik. Ráadásul most minden darabot féláron szerezhetnek be”- hívta fel az akcióra a figyelmet Jamal. Az 1995 óta sikeresen működő Kabiri Kft. mottója magáért beszél: az ár zuhan, az érték marad.
Varázsszőnyeg csak a mesékben létezik, az viszont nem mese, hogy több mint 3000 darab közül lehet válogatni Jamal budapesti üzletében.
Az üzletvezető szerint az első és legfontosabb a vevő, ezért attól sem zárkózik el, ha valaki alkudni szeretne. A Krisztina körút 11. szám alatti üzletében még ezt is megtehetjük, így jóval olcsóbban is magunkénak tudhatunk egy-egy különlegességet.
Ez is érdekelhet
Nincs két teljesen egyforma szőnyeg, így kizárt, hogy valaki a sajátjának másolatát máshol megtalálja.
Márkanév lett a Kabiri®
20 év megbízható, korrekt szolgáltatói és disztribúciós tevékenysége után a Kabiri® Szőnyegáruház vezetése elérkezettnek látta az időt logójának oltalom alá történő helyezésére.
Felismerte, hogy a szolgáltatói tevékenység imázsát, reputációját jelentős mértékben emeli a védjegy, a márka elnyerése: a megtervezett és látványos logó emlékezteti a vevőt az értékesítő cégre,vállalatra. A cégvezetés ismeri a védjegy sokoldalú szerepét a piacgazdaságban, a piaci versenyben. A védjegyek megkülönböztető erején alapul a szereplők közötti piaci verseny és a fogyasztók tájékozódása, illetve (ki)választása, döntése az egyes áruk - nevezetesen a keleti szőnyegek - forgalmazói/között.
A Kabiri márka a Szőnyegáruház reklámozásának középpontjában minőségjelző funkciója áll, az elismertség, melyet a cég 20 éve szüntelenül épít és megújít - tekintély és imázs hordozója is! Fenti meggondolások késztették a Szőnyegáruház tulajdonosait a márkajelzés igénylésének – két évtizedes lelkiismeretes tevékenység birtokában – benyújtására a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához, a már a fogyasztók által ismert Kabiri márkanév védjegyként történő lajstromozása céljából.