Néhány pontban változtak az épületek energetikai jellemzőinek tanúsításáról szóló 176/2008. (VI. 30.) kormányrendelet előírásai. Így például ha van az ingatlannak energetikai tanúsítványa, akkor már a hirdetésben meg kell jelentetni a besorolást.
2012. január 1-jétől nem csak az új ingatlanokra, hanem az eladott vagy tartósan bérbe adott ingatlanokra is kell energetikai tanúsítványt készíteni. 2013. január 1-jétől néhány pontban módosult az épületek energetikai jellemzőinek tanúsításáról szóló 176/2008. (VI. 30.) kormányrendelet.
A tanúsítás szabályai
Az ingatlan eladását vagy bérbeadását célzó hirdetésben fel kell tüntetni az épület energetikai besorolását, amennyiben az ismert. Az adásvételi vagy a bérbeadási szerződésben fel kell tüntetni a tanúsítás kódját és, hogy az energetikai tanúsítványt a vevő átvette.
Ez is érdekelhet
Az energetikai tanúsítvány tartalma
Ezentúl minden esetben javaslatot kell tenni az energetikai tanúsítványban arra, miként lehet költséghatékonyan javítani az épület energetikai besorolásán. A tanúsítvány javaslatot tartalmazhat az épület megújuló energiafelhasználásának mennyiségére és arra, hogyan lehet megvalósítani ezt a fejlesztést, valamint tájékoztatást ad a támogatási rendszerről és finanszírozási programokról.
A tanúsítvány nyilvántartása minőségellenőrzése
A tanúsító az energetikai tanúsítványt elektronikus program segítségével készíti, amelyet az illetékes miniszter készíttet el. Ez a tanúsító program generálja az energetikai tanúsítvány kódját, és automatikusan rögzíti az energetikai tanúsítványt az Országos Építésügyi Nyilvántartásban. A tanúsítványok 2,5 százalékát ellenőrzi a hatóság, és erről az ellenőrzésről köteles értesíteni a tanúsítót.